Mycket i gjörningen :)

Jag tycker att det är roligt att ha mycket att göra då blir man inte så rastlös, tex just nu så har jag plugg i skolan, plugg till att ta körkortet, samtidigt som jag försöker jobba så mycket som möjligt så vi jag kan få ihop pengar till en handpenning och köpa en lägenhet. :) Om man jämför det här med hur det var för ca två år sen när jag tog studenten och jag tillbringade i stort sätt ett helt år bara hemma i soffan för att jag varken hade jobb eller motivation till att göra något annat. Jag är så glad att jag har saker att göra så jag känner att jag har någon mening med mitt liv. Det är viktigt att ha något att stiga upp till på morgonen.


Jag tittade på det här jobbjakten eller vad det heter på tv där det är en tjej som hjälper folk som har varit arbetslösa i flera år att få jobb. Jag kan förstå att de här personerna inte har sökt så mycket jobb och att det vart som det vart. Att bara gå hemma hela dagarna känns rätt värdelöst och man känner inte att man gör så mycket nytta i värden och tycker inte att man tillför något (det här var i alla fall vad jag kände, jag kan inte tala om vad de på tv tänker) Man känner sig rätt värdelös och får inte det bästa självförtroendet och tror därför inte på att någon skulle villa anställa än. Jävligt svår sits!

 Som tur är så löste det sig för mig i alla fall och jobben började rulla in och jag fick en mening med mitt liv igen.  Idag har jag ett bra självförtroende och ingenting ska få stå i vägen för mina drömmar och mitt liv, jag har mitt mål och det ska jag uppnå. Det är möjligt att jag få kämpa men då får det va så, om det är något värt att kämpa för så måste det väll ändå vara att uppnå dina drömmar hur stora det än är!


Nu ska jag göra mig i ordning och gå till jobbet där jag ska jobba natt och sen i morgon ska jag skriva en uppsats om lagar inom vården och plugga till körkortet. Många bollar i luften, det gillar vi! :)


Puss i ljumsken


Kommentarer
Postat av: Anonym

Underbart!! Men att du får jobb beror just på att du är den du är och att du vet vad du vill och gör det du ska på ett bra och positivt sätt. Fortsätt så så kommer det att gå bra.....

2011-04-08 @ 19:20:01
Postat av: Marie

Inte för att jag vet vem som kommenterade men tack <3

2011-04-09 @ 22:03:22
URL: http://mariemig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0