Glädjädödare

Jag har kommit på Varför jag inte tror på mig och min röst. Jag litar inte på att jag kan sjunga. När man sjunger och är glad så är det alltid någon som surt ropar mitt namn, jag har nu mera lärt mig vad det betyder. Att jag stör när jag sjunger eller att det låter förjävligt. Varför peppar man inte istället?  sätter mig i sång kurs när jag är liten så jag kan utväckla min röst. Nej men tryck ner mig istället och få mig att tro att jag inte kan sjunga. I nian sjöng jag i en teaterföreställning, jag fick då jättemycket beröm för att jag sjöng så fint, den stunden i mitt liv kommer jag aldrig att glömma, det var aldrig någon som hade sagt till mig att jag sjöng fint och nu fick jag komentarer från folk allt mellan sju till 50 år.  Jag anser att alla ska få sjunga om man tycker om det. man utväcklas med tiden och blir bättre och bättre. Men att sjunga när folk säger negativa saker är inte kul. Det är inte ok att förstöra något man tycker om. Jag kan dra lite exempel från andra saker. Sen jag träffade Ludvig har jag börjat tycka massa nya saker är kul, så som paddla kajak  och klättra, om någon hade sagt till mig att jag var dålig på att klättra så skulle jag inte tycka att det var lite roligt att klättra längre.

Tycker du att någon är dålig på något som de tycker är kul vad god håll mun!

puss

Kommentarer
Postat av: Sofie

Okej, 1: du sjunger jättefint, bara så att du vet :) lita på det.

2: Tro det eller ej men jag vet precis hur det känns, jag går runt och sjunger hela tiden hemma och i stort sett varje gång jag gör det så blir jag (oftast på ett väldigt ilsket vis) tillsagd att sluta. Det trycker ner en, det gör det verkligen. Men man får trösta sig med att de inte säger åt en att vara tyst för att det låter illa utan för att det låter, punkt. Ibland vill man bara ha lite lugn och ro... och tystnad :). Kram!

2009-02-06 @ 20:52:24
URL: http://lemontree.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0